cayicen135

Bizim için çayın da futbolun da demlisi makbuldür

cümleten merhaba..

Normal sezonun nba'de sonuna gelirken,türkiye ligi ve avrupada da sezon sonu yaklaşıyor..ncaa turnuvası ise mart çılgınlıgının ardından sona erdi..

İlk olarak tamamlanmış olmasıyla ncaa turnuvasından bahsetmek istiyorum..North carolına tar heels oyuncularının geçen sene bu takımı şampiyon yapmadan gitmeyiz(bana kalırsa bırıncı turda üst sıralarda seçilemiyeceklerını bıldıklerı ve halıyle iyi garanti kontratlar kapamayacaklarından dolayı) demelerı onları zaten bu sezonun favorisi yapmıştı.zaten iyi olan takım kimyaları ve tecrubelerı onları bı adım öne çıkartmıstı..beklenildigi gibi tar heels turnuvayı zorlanmadan şampiyon kapattı. sindirella story diye tabir edilen supriz bir takımda çıkmadı..Michigan state'in maçların detroit'te ki 72bin kişilik stadyumda oynanmasından kaynaklanan(bizim tabirimizle kendi saha ve seyircisininde destegiyle) avantajla finale kadar çıkması büyük basarıydı fakat onlarında gücü finalde north carolına'ya yetmedi..2009 draftına şimdi girmek istemiyorum ama ilk gozume carpan blake griffin oldu..nba e hazır gozuken.ardından da geçtigimiz gunlerde drafta gırecegını açıklayan Hasheem Thabeet(oyununun hucum yonunu ne kadar geliştirebilecegi ise kafalarda soru işareti).Şampiyona gelirsek, takımın beyni Ty Lawson ve diger kilit ismi Tyler Hansbrough pozisyonları için biraz kısa kalıyorlar gibi..Ncaa'ı burda bırakalım,Dedigim gibi draft için ayrıca bir dosya açıcam ilerliyen günlerde..

Türkiye ligine gelecek olursak, daha dogrusu türk takımlarına , bu sene tam bir fiyasko diyebiliriz..Efesın top 16ya kalamaması, iyi gibi gozuken telekomun yıllardan berı avrupa arenasında yine sınıfta kalması..3 büyük külübe gelıcek olursak;galatasaray sezona iyi bir kadro daha dogrusu idare edicek ve iyi bi hava yakalarsada belkı ılk 3ü zorlayacak bir takımla girdi..Çok büyük beklentılerı yoktu ama şu durumda olmayı da beklemıyorlardı herhalde..Bunda ki bir numaralı faktor yabancılarda yasadıkları sorunlardı..Beşiktaşın ise bu sene herhangı bır hedefı oldugunu düşünmüyorüm.Bir beşiktaşlı olarak,gonderılen oyunculara ve alınan oyunculara baktıgım zaman teknık kadronun ne yapmak ıstedıgını kestırmek mumkun degıl. Fenerbahce'de ise,yonetım muhtemelen sezon başında transfer politikasında başarılı oldugunu düşünüyordu.solomon'un yerıne grıcek takvıyesı ıle smıth ve green kagıt ustunde daha dogrusu alınan adamların ıstatıslıklerıne ve karıyerlerıne bakınca eldekı oyuncularlada harmanlanıp başarılı bı sezon geçirmeyi hedeflıyordı.Bu plan tutsa bile gelinebilecek en iyi nokta gecen senekı basarının tekrarı olurdu..gricek'in isteksizligi,yabancıların uyum sorunu derken,solomon mecburen gerı getırıldı..dikkatımı ceken bir nokta ise, sezon basında grıcek sakatlandıktan sonra predznicın genç bodırogayı andıran şekilde oynaması ve gricek geri dondukden sonra kendını tamamen salmasıydı.Digeri de , gecen haftaki maglubiyet;neden bi takım antrenoru gonderdıkten sonraki hafta hep kazanır.Futbolda da Deplasmandaysa berabere,kendi eviğnde ise galibiyet. tanyevıc ise en çok tartışılan isim..onunla ilgili diyecegim;milli takımda ve fenerbahce'de gereklı zaman tanınmasına rahmen yaptıkları ortada.Bir teknik adam old school basketbol oynatabılır ona herhangı bi itirazım yok,ama tanyeviçteki sıkıntı bana kalırsa takıma aldıgı ve almadıgı(gonderdıgı) oyuncular.Tabi takıma girsenin bile ilk periyodu 15 sayıyla bitirip 3 periyodda oturabılırsınız..Bazen oyle bı havaya gırıyorki sanki maçı izlerken hakkaten dalıp kenardakileri unutuyor..Solomon gelmesi fenere sampiyonlugu kendı oyunundan çok takımı ateşlemesiyle olabilir,bu da olurmu dersiniz?ben sanmıyorum..daha ilk yazımdan da iddaalı konuşmak istemiyorum..hafız'da bi yazısında 2010'a deginmiş,çok fazla birşey beklemesın diyorum..

Biraz uzun oldu ama son olarakta nba..playoff eşleşmelerınıde bir dahaki yazıma bırakıyorum.Normal sezona daır bırkaç küçük hatırlatma yapmak istiyorum..Lebron bu sene mvp'yi alacak fakat wade e hakıkaten yazık olacak..Sadece sezon ortalamalarına yada attıgı 50 sayılara bakarak bunu soylemıyorum,uzun zamandır bır adam bu kadar domıne etmemıstı bu ligi.Lebrondan da playoffun ılerlıyen haftalarında rekorlar beklıyebılırsınız ayrıca..Sezonun muthiş GM'i steve kerr yaptıgı takaslarla,yapmaya calısıp beceremedıgı takaslarla phoenix'i bitirmiştir..Sezonu beklenılenın ustunde tamamlayan dogu'da orlando(aslan payı hidoya) bana kalırsa guard nelson,her ne kadar allstar secılsede,sakatlanması ve rafer alston(a.k.a skiptomylou)ın takasla gelmesı daha hayırlı olmustur.Batı'da ise billupsın gelmesıyle denver bi gomlek ustun bı takım oldu..Nba'in gençlerbirligi portland ise efendi guardları brandon roy ile sempati toplamaya devam edıyor.İverson'u çok seven biri olarak şu düştügü haller çok üzüyor beni, ama biz ozamandan soyledık uyardık kendısını,şampiyon olucam diye gezme takım takım, adamı maymun ederler diye..En son yaptıgı açıklamada da yedek kalıcagıma emeklı olurum dıye (bende katılıyorum gerçi buna) şimşekleri üzerine çekti..Sezon sonunda ne yapacagı ise hiç belli olmayan avrupaya bile gelmesi muhtemel diyoruz artık.(bundan 3-4 sene once bi arkadas bi forumda iverson kobe iyi bi sponsorla getirtilebilir dediginde,katıla katıla gülmüştük,adam da ne vizyon varmış yahu..)

Ve geldık sezonun bombasına..

Tabıkı Darıus Miles
Sezon boyunca 10 maç oynaması durumunda,2008/09 sezonlarında portland'ın salary cap'ıne 18 milyon $ lık bi ılave getırecegının ortaya cıkmasından sonra portlan GM'i Kevin Prithchardın tum takım yonetıcılerıne almayın bu adamı demesıne karşı,Memphis'de imzaladıgı üstüste 10 gunluk kontratlarla portland'a en son guzelligini de yaptı kendısı.Helal olsun..

1 yorum:

Unknown dedi ki...

hakikaten güzel bir yazı. sevindirdin beni bloga dahil olarak kardeşim bilesin. senelerce yaptığımız muhabbetten basketbol bilginin seviyesini kestirmemek mümkün değil ama yazı gücün de muhteşem çıktı. sağolasın.

benim 2010 yazısına değinmişsin yazıda.. yanlış anlamış olman muhtemel zira o yazı da karamsarlık dolu bir yazıydı. oldskool basketbolu geçip rakamlarla konuşsak dahi aydın örs tanjevic'in üzerinde... işin fenerbahçelilik kısmını saymıyorum bile...

senden istirhamım ibo'nun fener'e bu sene alınmayışını ve yerine alınan adamları yorumlayabilir misin?

ibo'yu ve ibo tarzı basketbolu sevmediğini de biliyorum ama ben ibo'nun tecrübesiyle fenerbahçe'ye bu sene en azından türkiye kupası'nı kazandırabilecek adam olduğunu düşünüyorum. ha sorarsan tabi ki benim esas derdim gerçek bir fenerbahçelinin böyle rahat harcanması...

sen de basketbol gözünden bu işi değerlendirirsen berhudar edersin beni. yazı olmaz yorum olur hiç farketmez... seni kanlı canlı görüp bu husustaki yorumlarını almama çok var en azından buradan alalım:)

tekrar hoşgeldin

İzleyiciler